نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم
نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم

همه‌ی مردان شاه

 * چند صفحه از کتاب «همه‌ی مردان شاه» رو خوندم. کتاب در مورد تاریخ ِ معاصر ِ ایرانه و در اون کودتای ۲۸ مرداد بررسی میشه.

 * نکته‌ی خوب کتاب شفاف بودن ِ اونه. همون چیزی که من از یک کتاب تاریخ معاصر انتظار دارم. در این کتاب به خوبی چهره‌ی دکتر مصدق به نمایش گذاشته میشه.

 * به نظر من حکایت دکتر مصدق، دکتر شریعتی، دکتر سحابی و باقی بزرگ‌مردان ِ ملی-مذهبی، حکایت‌هایی‌ست از این دست ندیدن‌‌ها. زمانی که همه‌ی خوبی‌ها به یک طیف خاص منصوب شود، باید خوبی‌های بقیه را نادیده انگاشت و تبلیغی داشت در راستای این ندیده‌انگاری‌ها و نتیجه‌ی آن چیزی نیست جز یک جریان که ابتدا به آن طیف خاص، کامل اعتماد میکند و بر بی‌اعتمادی بر دیگران اصرار می‌ورزد، و بعد از مدتی که طیف خاص نتوانست آرمان‌های صفر و یکی تبلیغ‌شده را برآورده سازد، به آن هم بی‌اعتماد میشود، و این آغازی است بر تبدیل شدن یک نسل به اسیران پوچ‌هویتی. این نسل تلاش خواهد کرد که خودش با آزمون و خطا راه را از بی‌راهه تشخیص دهد، در جستجوی تاریخ خود، گذشته را واکاود و این جویش‌ها خود علتی می‌تواند باشد برای شروع سیه‌روزی‌های ِ ناشی از آزمون و خطاها؛ این جریان یا یک جریان مترقی خواهد بود و یا یک جریان منحط و عقب‌مانده، که انگار این را نیز از همان نگرش صفر و یک به ارث برده است.

 * همه‌ی مردان شاه، روایتی است از روزهایی که بر این کشور گذشت. روزهایی که کم و بیش در این کشور ندیده انگاشته شد و روزهایی که خود می‌توانست جریان‌ساز یک اندیشه‌ی پویا برای یک ملت باشد.

 * دانلود کتاب «همه‌ی مردان شاه».

نظرات 4 + ارسال نظر
مهدی پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:47 ب.ظ

1- متن رو کپی کردی یا از خودته؟
2- چرا دانلود کتاب رو گذاشتی؟ تو که به کپی رایت پایبند بودی.
3- نویسنده و اسم و رسمش چیه؟

۱) از خودمه.
۲) کتاب رایگان در سطح نت منتشر شده، هیچ لایسنس به‌خصوصی هم نداره.
۳) http://en.wikipedia.org/wiki/All_the_Shah%27s_Men
http://1pezeshk.com/archives/2006/01/post_158.html#axzz26LzRab48

حای پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:27 ب.ظ http://merry.blogsky.com/

خوشم میاد از انعطافت!
کلی بهت گیر میدن ....
مهدی(کامنت اول) عین بازجو ها داره سوالاتشو به ترتیب شماره عین دادگاه نظامی ازت میپرسه و تو هم عین مظلومان ستم کشیده جنگ ویتنام جنوبی با صورتی دودآلود و موهای ژولیده در حالیکه جلو او ن داروغه(مهدی)با آستین دماغتو پاک میکنی بدون از کوره در رفتن جوابشو میدی!

ما برای وصل کردن آمدیم! نی برای فصل کردن آمدیم :دی

گوله پشم دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:19 ب.ظ

لفظ قلم شدی یارو
چی نوشتی ؟ اصلا بت نمیاد! نکنه تیرونی شدی ادبیاتت قلمی شده ؟
هاااااااا؟
من نوفهمم .
راستی... هیچی ولش کن

ما اینطور بودیم، ولکن تو ملکی زندگی میکردیم که نمیشد رو کنیم :دی

سکوت ماه جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:54 ب.ظ

ممنون به خاطر معرفی کتاب
مطالعه...اندیشه...تحلیل ...آفرین به شما

خواهش میکنم.
خیلی ممنونم به خاطر لطفتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد