نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم
نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم

دوران بازگشت

 * تو تاریخ ادبیات اروپا وقتی آثار شکسپیر بررسی میشه به چیزی اشاره میشه به نام نظریه فروید که مستقیما هم روی آثار و حتی زندگی شخصی شکسپیر تاثیر گذاشته.

 * فروید وقتی که میخواد هویت جنسی رو تشریح کنه میاد و زندگی رو به ۳ بخش تقسیم میکنه و چیزایی میگه و نتیجه میگیره که میل جنسی باید در حد مطلق آزاد باشد. حالا همین باعث میشه که ملت دیگه تو خیابون و کوچه و بازار و ... نشناسن و به فروید لبیک بگن تا جایی که میگن زن شکسپیر هم بنده‌خدا جزء مدعوین مراسم بوده ((: حالا این تاثیرش رو شکسپیر اینه که میاد و زن رو موجودی شیطانی فرض میکنه و الی اخ.

 * حالا بعد از همه‌ی این قضایا وقتی که ملت فهمیدن چه چیزی خوردن، اومدن و گفتن آقا ما غلط کردیم، این میشه یه دوره جدید که من بهش میگم دوره بازگشت، دیگه ملت عاشق کلیسا شدن و دنبال خدا بودن و اینا که باز هم میشه اینارو تو آثارشون دید.

 * غرض اینکه همه چی یه دوران بازگشت داره، یه روز خیلی تند میرن، یه روز اصلن نمیرن، یه روز هم میشه دوران بازگشت و با سرعت خودشون میرن (: مثلن مثل آرایش و مانتو و این چیزا! یه روزی بود که با اشتیاق چادر سر کردن، یه روز اومدن با اشتیاق مانتو تنگ پوشیدن، یه روز هم میشه که لباسی میپوشن که توش راحت باشن یا مثلن یه روزی بود که آرایش کلن حرام بود، الان بعضیا به وضعی آرایش میکنن که آدم وحشت میکنه (به خدا!، جدی من بعضیا رو می‌بینم لرزه به اندامم میفته) یه روز هم میاد که آرایش میشه یه چیز درست و درمون (: حالا ببینید من کی گفتم!

 * سه‌تا بند اولی رو همخونه‌ایم احمدرضا گفته، دیگه راست و دروغش گردن خودش، من همه‌چی شناس هستم، دیگه تاریخ شناس نیستم.

نظرات 6 + ارسال نظر
مرجان جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:50 ب.ظ

در مورد بند چهارمت من دیشب پست گذاشتم. اصلا هم مهم نیست که تو نمیخونی پستامو خب میدونم. خودم آزادت گذاشتم همون روز اول
بعد اینکه خیر الامور اوسطها
Refresh کنم یا دیگه نمیخوای آپ کنی؟

وقتی پست تو رو خوندم این دوران بازگشت به ذهنم رسید آی‌کیو، خوبه برات کامنت هم گذاشتما!
بعد هنوز تا آخر شب وقته، شاید بروز شدم دوباره ((:

پ.نون جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:12 ب.ظ http://babune.blogsky.com

مد و عادات آدمها یه سیکل تقریبا منظم داره که با تغییرات جزئیى دور میزنه. جالبه. نکات ظریفیو میبینى.

تغییرات جزئیش هم خیلی اندکه (:
مرسی.

بهار جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 05:03 ب.ظ

راستش من یه کمی در مورد این نظریه اطلاعات دارم ولی اینجوری که تو میگی (دوستت گفته) نیست خیلیا با این نظریه فروید مشکل دارن و اینجوری تعبیرش می کنن ولی اگه درست و حسابی در موردش تحقیق کرده بودن اینقدر سرسری و بی منطق در موردش قضاوت نمی کردن

این همه نظریه پرداز روانشناس هست ٬تا حالا شده از خودت بپرسی چرا اینقدر فروید اسمش سر زبوناست؟!!!


امیدوارم یه اصلاحیه روی قسمت اول این پستت بذاری

ببین آزادی جنسی از نظریه فروید آغاز شد (و همین باعث مشهور شدنش هم شد) و از طرفی وقتی شکسپیر این اوضاع رو دید ازش تاثیر پذیرفت.
خب من که چیز ناحسابی نگفتم!

فائزه جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:29 ب.ظ http://mypositivepoints.blogsky.com/

کم پیدایی دکتر؟ خوبی؟

دعاگوتونم،
مرسی خوبم.

مرجان شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:25 ق.ظ

إإإإإإإ جدی میگی؟ خب من کامنتتو الان دیدم آی کیو هم خودتی. کسی که مسئله ریاضی حل میکنه به چه قشنگی، کجاش آی کیوئه؟

خب همین دیگه!
به خاطر همین کارات میگم که آی کیویی ((:

بهار یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:29 ب.ظ

من در مورد شکسپر اطلاعاتی ندارم پس قضاوت نمی کنم ولی در مورد فروید کمی اطلاعات دارم و ازت میخام یه کم سرچ کنی (البته از سایتهای معتبر) و یه اصلاحی توی این پستت بذاری :)
با تشکر قبلی از پیگیری شما:دی

میشه اصلاحیه ای که در نظرتون هست رو به بنده ارائه بدین؟
با تشکر از توجه شما (:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد