نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم
نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم

اصالت

 * رسما یک سالی میشه که با دین و مفاهیم مذهبی میونه‌ای ندارم و تصمیم گرفتم راه خودم رو برم. این تصمیم شامل خیلی چیزها میشه و البته محرم و عزاداری هم جز اوناست. در این بین، از معدود چیزهایی که قوت خودش رو برام حفظ کردن، عزاداری‌های سنتی‌ه. به نظرم انصاف حکم میکنه که این سرمایه رو نگه داشت. این سرمایه به شدت میتونه ظلم‌ستیز باشه. چیزی که در عزاداری‌های غیرسنتی اثری ازش رو نمیشه دید -و یا خیلی کم میشه دید.

 * یکی از این عزاداری‌ها، عزادارای بوشهری‌ها و خرمشهری‌هاست. به صورت طبیعی در هفته‌های یک سال، عموما نمیشه دو هفته از سال من رو پیدا کرد من در طولش به یکی از نوحه‌های حسین فخری گوش نداده باشم. حالا نه اینقدر، ولی خب! :دی.


پ.ن: یکی از بزرگترین مشکلات امروز ما، نداشتن انصاف‌ه. در نامه‌ی ۵۳ نهج‌البلاغه، حضرت علی در جایی میگه که: «فاملک هواک! و شح بنفسک عما لایحل لک، فان شح بالنفس الانصاف منها فیما احبت و اکرهت». بر هوای نفست مسلط شو! و بخیل باش بر خودت از آنچه بر تو جایز نشمرده شده است، پس بخیل بودن به نفس، همان انصاف است بین آنچه دوست داری و آنچه دوست نمی‌داری. متأسفانه امروز در جامعه آتئیست‌های ما هم دین ستیزن فی‌الواقع.
نظرات 6 + ارسال نظر
بهزاد سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:12 ق.ظ

چی بگم!
افراط همه قشر ها هست
همونطور دین دار با انصاف کم هست آتئیست با انصاف هم کم هست. بین این دو آگنوستیک ها و مذهبی های روشنفکر بخاطر ترس از خدا یا عدم توانایی تحلیل عمیق تر، به نظر با انصاف تر میان....
انصاف وقتی معنی پیدا میکنه از تحلیل هر دو طرف بدون ترس یا هوای نفس تصمیم نهایی بگیری.
من کلا با اخلاق امام حسین و حضرت زینب خیلی حال میکنم حتی اگه آتئیست شدم :|

من همیشه میگم اگه بی همه چی شم، دیگه حضرت زهرا که یادم نمیره :)).

شهرزاد چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:05 ب.ظ

"رسما یک سالی میشه که با دین و مفاهیم مذهبی میونه‌ای ندارم و تصمیم گرفتم راه خودم رو برم"
چه تصمیم سختی...
یاد این بیت از امام راحل افتادم:
فاطی! بسوی دوست سفر باید کرد
از خویشتنِ خویش گذر باید کرد
هر معرفتی که بوی هستیّ تو داد
دیوی است به ره، از آن حذر باید کرد!

سخت و وحشتناک. هر چند وقت به «طی این مرحله بی‌همرهی خضر مکن» فکر می‌کنم که «خطرات است» دارم از وحشت می‌میرم تو این گمراهی.

مترسنج دوشنبه 4 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 09:29 ق.ظ http://dar300metri.blogsky.com

سلام دکتر.
امیدوارم احوالات شما و خانواده محترم هم خوب و مساعد باشه و هر روز شادتر از روز قبل باشه...
خوشحال شدم برگشتی...
بند اول جمله اول خیلی کلی گویی شده و البته هرکسی میتونه برداشت خودشو داشته باشه... منکه نمیتونم بفهمم منظورت چی بوده!..
مث همیشه منتظر مطالبت هستیم...

به پلورالیسم در سعادت رسیدم شاید یجورایی. یجور وحدت وجودطور که خیر رو بخوای به خیر میرسی و جهان چیزی جز اون خیر نیست. هنوز گیجم بعد این حدودا یک سال و اندی از این پست. نمیدونم! حسم اینطور چیزی رو در مورد هستی میگه.

مترسنج شنبه 19 دی‌ماه سال 1394 ساعت 04:53 ب.ظ http://www.dar300metri.blogsky.com/

سلام
میگن بیخبری خوشخبریست...
انشال همینطور باشه...
دکتر دیر ب دیر بیا، ولی بیا!
یاد مصاحبه با اون مادره افتادم تو خانه سالمندان. شاید کلیپشو دیده باشی. مادره میگه عکس منو بگیر...گزارشگره میپرسه میخای بچه هات ببینن بیان ببرنت خونشون؟ میگه نه! نمیخام حال منو بپرسن فقط میخام احوالشونو بدونم!! حال منم با دوستان اینجوریه! فقط میخام احوالشونو بدونم! موفقیتهاشون خوشحالم کنه...دست حق یارت

سلام.
خیلی ارادت رئیس.
والا این روزها که گذشت رو کم‌کم می‌نویسم اینجا.. خوب بود اگه همه چی رو خیر بدونیم.
نوکرتم!

مترسنج شنبه 19 دی‌ماه سال 1394 ساعت 05:14 ب.ظ http://www.dar300metri.blogsky.com/

راستی!
یه چیزی یادم اومد!
یجایی بود صحبتش پیش اومد در مورد شباهتت با سردار باقری..!
نکنه رفتی مدافع حرم شدی و شهید هم شدی و بردنت اون بالا بالاها پیش اون حوریا و...؟!
اگه رفتی دمت گرم یاد ما هم باش سفارش مارو هم بکن

دوست داشتم واقعا شده بودم! :))

مترسنج چهارشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 04:49 ب.ظ http://dar300metri.blogsky.com/

عیدت مبارک ! نمیشه گف پیشاپیش، دیگه واقعا نوروز95رسید!
اما خبری ازت نشد! نکنه رفتی مدافع حرم شدی و از اونطرف هم شهید حرم!؟ اگه شدی که خوشا بحالت دست مارو هم بگیر!!

دروغ چرا، دوست داشتم شهید شده باشم :)) ولی زنده‌م هنوز :). هر چند عید ۹۶ رسید رئیس. خیلی بامعرفتی و نوکرم که یادم بودی. ارادت!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد