نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم
نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم

این روزها - n منهای یک‌م

 * « ای عشق! اگر اسیر ِ زندان ِ توام / عاشق شده‌ام، غمین و نالان ِ توام / بر خود تو نناز، ای گیاه ِ کوهی / ... ». این آخرین رباعی من هست که البته مصرع ِ چهارمش نیومد :دی

 * از امروز رفتیم استقبال ماه رمضان. ان‌شاالله دیگه آدم شم، شما که نمیدونید چقدر سخته خــَریــَت!

 * ماه رمضون رو من خیلی دوست میدارم، از ۲ یا سه سال پیش این دوست داشتن شروع شد، از همون سالی که این وبلاگ رو زدم. ماه رمضون چیزایی داره که خودتون میدونید، احتیاج به فک‌زدن ِ من نیست.

 * امسال هم مطابق با هر سال شب‌ها رو ان‌شاالله به درس خوندن خواهیم گذروند. سری‌های زمانی، درس‌های مساله‌ای در آنالیز و توپولوژی -که حتما در مورد کتابش خواهم نوشت- و پروژه کارشناسی مهم‌ترین بخش‌های شب‌های من رو تشکیل خواهند داد ان‌شاالله.

 * به کنکوری‌ها توصیه میکنم ماه رمضون رو از دست ندن، خیلی خیلی خوب می‌باشد این ماه :)

 * دارم آهنگ گوش میدم، آهنگ‌هایی که بعضا هر کدوم خاطره‌ن برام. شما تصور بفرمائید یه سرباز رو که تا ۴۰ سال بعد از خدمتش از خاطراتش میگه، حالا هر چند واقعا تو خدمتش بهش خوش نگذشته باشه.

Web Crawler Project

 * «من: جناب دکتر غرض از مزاحمت میخواستم بگم روی سایت ACM هر چی تلاش میکنم نمیتونم به یه الگوی واحد برسم، تازه بعضی پیج‌هاش با یه لینک جدید وارد پیج‌های قبلی میشه که این باعث ایجاد حلقه میشه بعضا. هر چی روش کار میکنم بعضا مشکل هنوز پابرجاست!
استادم: خب من الان چیزی به ذهنم نمیرسه، شما اصلا این سایت رو نمیتونی ولش کن، برو روی همون DBLP فلان کار رو انجام بده.
من: بله چشم!
استادم: شما تا ۱۴م یه سر میتونید بیاید دفتر من؟ بعدش که من نیستم.
من: سعی میکنم خدمت برسم ».

 * این مکالمه‌ی امروز صبح من با استادم بود. راستش خسته شدم، غریبه که نیستی، همیشه هم همین بود، خیلی خوب شروع میکنم و به بدترین شکل ممکن تموم میکنم. اون سایت ِ هم حوصله‌م نمیشه روش کار کنم، همون ACM، و گرنه خیلی سخت نیست! فقط الان که گفتم نمیشه، وقتی یکی دیگه انجامش داد فکر میکنه من واقعا نمیتونستم که برام حداقل روی این یکی مهم نیست!

 * الان میخوام ایندفه مثل همیشه نباشم، بشینم روی DBLP خوب کار کنم، چهارشنبه هم برم تحویلش بدم. سعی میکنم اگه باز خواست کاری بذاره روی دوشم قبول نکنم، چون میدونم که می‌پیچونم اگه قبول کنم، بهتر ِ ناراحت شه تا فکر کنه من نمی‌تونستم.

 * یک پسر ِ ۳ ساله هستم.

نسخه لینوکسی و مکینتاش متلب


 * خب همونطور که همه میدونن Matlab قوی‌ترین -حداقل یکی از قوی‌ها- نرم‌افزار ریاضی هست که ازش استفاده میشه، ولی متاسفانه مشکلی که بود اینه که اون رو نمیشد توی گنو/لینوکس یا مکینتاش داشت و ازش استفاده کرد، البته نرم‌افزارهای معادل مثل اکتاو -اینجا را بخوانید- هستند، ولی خب هیچکدوم به قدرت متلب نیستند.

 * خب الان من یه نسخه لینوکسی-مکینتاشی متلب رو تونستم پیدا کنم که میشه از اینجا دانلودش کرد. درخواست هم دادم به مسئول سایتش برای خرید که گفت ۱۰۰۰۰ تومن بریزید به حساب و براتون پست میکنم :) من به جای دانلود راه‌حل دوم رو انتخاب کردم و منتظرم که مدیر سایت بهم شماره حساب بده تا متلب رو بخرم.

 * دانلود آموزش متلب از اینجا :)

 * قبلا تو اون پست ِ اُکتاو -که در بالا لینک دادم- گفته بودم که تا نرم‌افزارهای آزاد هستند نیازی نمی‌بینم که دزدی کنم، الان این نیاز رو می‌بینم! البته حس خوبی ندارم از این کار، ولی چاره‌ای هم ندارم! آخه پروژه کارشناسی‌م در ارتباط مستقیم ِ با متلب. نمیدونم این چاره نداشتن دلیل بر درست بودن کار من خواهد بود یا نه. نظر شما چیه در این مورد؟

نتایج ترم ۸ کارشناسی

 * نتایج ترم ۸ من از قرار اعلام شده: جمعیت و تنظیم خانواده: ۱۷، توپولوژی عمومی: ۱۸.۵، فرآیندهای تصادفی: ۱۳.۵، آنالیز عددی۲: ۱۵.۵۳، تحقیق در عملیات۲: ۱۲.۵، مباحثی در علوم کامپیوتر: ۱۲. معدل: ۱۴.۶۶.

 * فقط تنها چیزی بود شرمندگی استاد عددی ۲ بود برام، وقتی نمره‌ها ثبت شده بود رفتم پیش‌ش، گفت برا چی پروژه ندادی؟ -پروژه ۲ نمره داشت از ۲۰ نمره- چی باید می‌گفتم جز شرمنده‌م! . راستش قصد جسارت نداشتم در پروژه ننوشتن، حس‌ش نبود.

 * چیزی که خیلی بهم حال داد توپولوژی بود، همین که تونستم یه ذره از زحمت‌های دکتر مصباح رو جبران کنم، خودش برام یه دنیاست . ان‌شاالله خدا حفظشون کنه به حق ۵تن.

ساختن عدد تصادفی در سی++

 * امروز از سر بیکاری و البته سوال ذهنی که از قبل برام بود، یه تیکه کد نوشتم که عدد تصادفی تولید میکنه، البته با استفاده از توابع خود سی++. کل نکته این بود که برای داشتن اعداد تصادفی متفاوت، در هر بار اجرای برنامه، باید یه seed متفاوت به srand داد. همین :)

 * سورس این برنامه رو میشه در ادامه مطلب با کلیک بروی اینجا دید. نکته‌ای که هست اینه که این برنامه میاد چندتا عدد تولید میکنه، بعد نمودار میله‌ای پراکندگی اعداد بین ۰ و ۹ رو رسم میکنه. من صبح کشف کردم که توزیع این اعداد یکنواخت هست که بعد فهمیدم واقعا هم اینطور هست! بعد اینکه یکی از دوستان بهم گفت که این اعداد کاملا تصادفی نیستند! به این‌ها میگن اعداد شبه‌تصادفی. بعد یکی دیگه از دوستان وقتی سوال کردم که چطور میشه توزیع رو نرمال کرد گفت که با چندبار تولید کردن توزیع یکنواخت و جمع کردن اونها و تقسیم بر تعداد کردن و در آخر کم‌کردن یکی از میانگین‌ها که با استفاده از قضیه حد مرکزی این به توزیع نرمال میل میکنه :) این باشه برای بعدا که دوباره حس زندگی نبود :)

ادامه مطلب ...

عمل جراحی زیبایی فقط با ۳ هزار تومان!

 * امروز خودم، با دست خودم، خودم رو کچل کردم :دی بنابراین در صنعت کچل‌سازی به خودکفایی رسیدیم. خلاصه از همین جا اعلام میکنم که با پرداخت فقط ۳ هزار تومن!! میتونید سر خودتون رو به دست دکتر خودم -متخصص پوست و زیبایی- بسپارید و از گردش آزاد هوا روی سرتان لذت ببرید!

 * کافی است یک بار تجربه کنید :دی

جادوی گیمپ

 * این عکس بالا آواتار جدید من است. من این آواتار را از عکس خودم ساخته‌ام. در این عکس چند عدد نکته نهفته است. در این عکس من دماغم را عمل کرده‌ام. البته این عمل خرجی برای من نداشت. من از نرم‌افزارهای آزاد استفاده می‌کنم. اسم این نرم‌افزار گیمپ است. گیمپ یک چیزی مثل فتوشاپ است. اما گیمپ رایگان است. ولی خیلی خوب است. شما می‌توانید گیمپ را از اینجا دانلود کنید.

 * این بود انشای ما در مورد نرم‌افزار ِ ویرایش تصویر رایگان :دی