نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم
نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم

تعریف از خود نباشه البته!

 * یه شعر جدید از مبینا هست که میگه: «ای اشگر (لشکر) حسینی، ای اشگر حسینی، میرفتن و رسیدن، یه جا حسین ُ دیدن» ((:

 * این مبینا همونیه که اینجا من رو توصیف کرد. به هر حال الان هم دقیقا مثل اون پست مبینا حوصله‌ی خوندن ندارم، میدونی تقصیر منم نیست به نظر من. مثلا جزوه عددی پیشرفته رو باز میکنم و شروع میکنم به خوندن، مبحث «نظریه تقریب»، بحث واقعا مبتدیانه و خیلی لوسه، چیز سختی نداره که نشه فهمید، فقط و فقط فرمول و ایناس با یه بند مفهوم. خب چه کاریه که من اینو بخونم؟ سر امتحان خودم فکر میکنم به دستش میارم همه‌ی فرمول‌ها رو. والا!

 * جزوه‌ی تحقیق پیشرفته رو باز میکنم، همه‌ی مباحث فقط جبر خطیه، انصافا چیز بیشتری نداره، تازه خیلی لوس و مدیریتی‌ش کردن و از شکل و شمایل ریاضی انداختنش. خب چه کاریه من به این باهوشی اینارو بخونم؟ سر امتحان فکر میکنم خودم به دست میارم!

 * میدونی با این نوع استدلال دو سه روزه که دارم زندگی میکنم. خودم رو جان نـَش فرض کردم و این چیزایی که بهمون درس میدن رو یه مشت چرت و پرت.

 * خدایا کمک کن این ترم مشروط نشم!

خدمت مقدس سربازی

 * به همه چی این رضاخان فحش میدن، بعد زارتی به سربازی که میرسه، اسمش میشه «خدمت مقدس سربازی». به خدا قسم روز قیامت اون ته جهنمم جام باشه، یقه تک تک این مسئولین کشوری و لشکری رو به خاطر این استرس‌هایی که تحمل کردم میگیرم، حتی اگه جاشون ته ته بهشت باشه.

 * الان از تحصیلات تکمیلی دانشگاه زنگ زدن بهم که آقای فلانی تو مشمولی؟ گفتم چیح؟ گفت یعنی اگه کنکور قبول نمیشدی باید میرفتی سربازی؟ گفتم خب آره! گفت برو فلان مدرک رو بده پلیس+۱۰ که فلان گواهی رو بفرسته برا فلان جا و دوشنبه هم با فلان اطلاعات بیا دفتر تحصیلات تکمیلی. گفتم خب اون مدرک و اطلاعات رو از کجا گیر بیارم؟ گفت چه میدونم! لابد از دانشگاه قبلی :|

 * بیشتر هر چی بنویسم فحش میشه. پس هیچی ننویسم بهتره.

یکی هست...

 * خیلی وقت بود که یه آهنگ، به شدت نتونسته بود من رو جذب خودش کنه، نه که حالا همزادپنداری با شعر شده باشه و یا اینکه مثلا بخواد حرف دلی رو زده باشه و یا صدای طرف و تنظیمش قشنگ بوده باشه، نه، اینا نیست -هست، داره دروغ میگه، به جون همون که میدونین خودتون هست- کلا همینطوری آهنگ خیلی قشنگی شده، آروم و ملایم. مثلا حال میده از شب تا صبح توی جاده تنها باشی و گوشش بدی. آهنگ یکی هست از مرتضی پاشایی رو میگم، نابغه‌ها تو وبلاگشون معرفی کرده بودن، ولی الان آدرس اون پستشون رو پیدا نکردم. به هر حال ممنونم ازشون، از صبح تا حالا در حدود ۱۲۲ بار برام پخش شده (خدا خودش میدونه که کاملا جدی میگم :| آهنگ ۳ دقیقه و ۲۶ ثانیه‌س، در حدود ۷ ساعته که داره میخونه، خودشون میتونین حساب کنین ببینین چقدر میشه)، به هر حال این آهنگ رو میشه از اینجا دانلود کرد.

 * یک تذکر که به نظرم رسید شاید گفتنش مفید باشه. امشب اخبار ۲۰:۳۰ یک مصاحبه از اوباما در جمع نخبگان اقتصادی رو نشون میداد که در اون صدا و تصویر مشکل داشت و وقتی که اوباما دید مشکل حل نمیشه، رفت و شروع کرد با حضار دست دادن و این بخش خبری از این فرصت برای تمسخر مضحکانه‌ای استفاده کرد. نکته‌ای که خواستم عرض کنم این بود که از صدا و سیما که طبیعتا نمیشه انتظار رعایت حریم اخلاق داشت، ولی ماها عادت نکنیم به اینطور رفتاری، اینکه از هر فرصتی به درستی یا نادرستی برای کوبوندن حریف استفاده کنیم.

آلودگی هوا

 * این تهرانی‌ها هم به نظر من خیلی لوسن، زارت و زورت به هر بهونه کل شهر رو تعطیل می‌کنن :| شما الان تو تصویر بالا آلودگی هوا می‌بینین؟

 * غیبت صغری‌م یک هفته یک هفته بیشتر نشد :دی سلام هم‌وطن!

۶۰، ۵۹، ۵۸، ...

 * سلام عرض میکنم و در خدمتتون هستم با یک در شصت ثانیه.

 * من امشب دوره‌ی دوم غیبت‌ صغری‌م شروع میشه و تا آخر دی ان‌شاالله طول خواهد کشید. به این امید که ان‌شاالله بشه در راستای رضای خدا تاپ بود ؛) البته میام و سر میزنم، ولی همچنان مثل اول ترم تا حالا شرمنده‌ی دوستان خواهم بود از سر نزدن بهشون.

 * دوم اینکه یک تیکه کد نوشتم برای سمینارم به زبان متلب، در مورد کاربردی از تبدیل فوریه در پردازش تصویر. در این کد میاد یه تصویر رو میخونه، ماتش (BLUR) میکنه و بعدش با تبدیل فوریه مات‌زدایی‌ش میکنه. گفتم شاید برا یکی دیگه هم مفید باشه. کد رو میشه از اینجا دانلود کرد.

 * آرزومند شادی شما.

بصیرت حسینی

 * بصیرت حسینی در وضع موجود من، یعنی اینکه منی که چهارشنبه میانترم دوم تحقیق پیشرفته دارم، الان فقط خدمت شما عرض تسلیت کنم و برم بشینم بخونم که هم چهارشنبه بتونم نمره بگیرم و هم فردا روز، اون بچه‌ای که تو کلاس من میشینه، بی‌سواد بار نیاد.

 * دعام کنید.