نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم
نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم

گرایش سیاسی من

 * این پست اصلن سیاسی نیست، من تو این سایته به سوالاش جواب دادم و گفت که گرایش سیاسیم اون نقطه قرمزه تو نمودار بالاست. گرایش سیاسیم چیزی در حد گاندیه.

 * من گرایشم چپِ آزادگراست.

 * اونوخ من با این اعتقاداتم چرا از چه‌گوارا خوشم میاد؟ :دی

تلاشی برای مفید بودن

 * میخوام تو این یه ماهی که مونده دیگه حداقل یه کار مفید انجام بدم. میخوام یه افزونه فایرفاکس برای فرندفا بنویسم که کاربرا راحت‌تر بتونن استاتوس ارسال کنند. امیدوارم موفق باشم.

 * برام دعا کنید.

مدرسه ها وا میشه! دنگ دنگ دنگ

 * امروز ۳۰م مرداده، پس فردا اول شهریوره و این یعنی یک ماه دیگه ترم جدید شروع میشه و این یعنی این که صبح نمیشه تا ساعت ۱۲ خوابید، این یعنی باید ناهار و شام سلف خورد، این یعنی دوباره باید پول بدم برا کتاب، این یعنی ساعات طولانی از روز رو نمیتونم پشت کامپیوتر باشم، این یعنی نمیتونم نیم ساعت یه بار دکتر خودم رو بروز کنم، این یعنی باید برم دنبال خرحمالی برا کانون وبلاگ‌نویسا، این یعنی تا دو هفته که همه دوستان منو ببینن باید جواب بدم که چرا بی معرفت بودم و تابستون یادی ازشون نکردم، این یعنی دوباره باید تو دلم به رئیس دفتر نهاد فحش بدم، یعنی اینکه باید دزدی بیام دزدی برم تا معاون حراست منو نبینه و نگه که خوب قول طراحی سایت دادی، این یعنی دو هفته فرار کردن از دست همکلاسی‌های مونث برا سلام و علیک نکردن {:))) خداییش همه اینا به کنار، این آخری هم به کنار، من کلن تو سلام و علیک و ایجاد ارتباط اولیه مشکل دارم، خُ نمیدونم این چه رسمیه که هر کی خواست حرف بزنه باید اول احوالپرسی کنه، من چه خانما و چه آقایون رو به یه چشم نگاه میکنم و کاری داشته باشم مثلن میگم سلام آقای (یا خانم) فلانی، خسته نباشید و ... دیگه این همه کش و قوس که ملت میدن رو نمیدم (و البته بلد نیستم که بدم)، البته دوست دارم خودم رو اصلاح کنم ولی نمیتونم}.

 * اول مهر یعنی شروع یه فرصت جدید، یعنی یه فصل نو، یعنی مستی ناشی از یادگرفتن چیز جدید، یعنی لذت کلاس‌های دم غروب، یعنی دلستر و قدم زدن زیر درختایی که برگاشون میریزه با رفقا، یعنی بالا و پایین پریدن رو سر یه مساله برای حل شدنش، یعنی دیدن دکتر مصباح، یعنی خندیدن‌های مارموزیک دکتر آرمند :)))، اول مهر فصلی نو برای شروع نوِ برا من.

 * امیدوارم که شروع کنم به آدم شدن، به بالا رفتن و درجا نزدن. امیدوارم وقتی ترم مهر امسال تموم میشه از خودم راضی باشم. حتی بیشتر از راضی بودن!

معلم شهید

 * نگاهشون خیلی قشنگه، نیست؟

تخته سیاه

 * این فیلم رو که اینجا دانلود شده بود رو دیدم و الان گذاشتم که این دانلود شه. فیلم قبلی کیفیت نداشت، این دفه گذاشتم اون فرمت wmv دانلود شه که البته حجمش هم بیشتر خواهد بود.

 * من خیلی از حرف‌هایی که استاد میزد رو نفهمیدم (انگلیسیم گفتم که در چه حده) ولی بعضی نکات این فیلم برا من جالب بود. اول چه کلاس باحالی دارن اینا!، اندازه کل دانشگاه ماست :)) بعد اینکه تو این کلاس از تخته سیاه و گچ استفاده میشه، خیلی حال میده، سوم اینکه استاد چقدر راحت درس میده و خیلی خودش رو مکلف نمیدونه به ادا و اطفار. چهارم اینکه چقدر این دانشجوا آرومن :دی پنجم اینکه چقدر خوبه که استاد مثال‌های جالبی بلده.

 * استادی که درس میده پروفسور گیلبرت استرانگ، ۷۶ ساله، لیسانس از دانشگاه MIT، فوق‌لیسانس از دانشگاه آکسفورد و دکترا از بنیاد علوم دانشگاه کالیفورنیاست. ۸تا کتاب تا حالا نوشته و ۱۳ بار هم جایزه‌های مختلف رو گرفته. الان علاوه بر استادی، عضو شورای بین‌المللی ریاضیات صنعتی و کاربردی و صاحب کرسی در بنیاد بین‌المللی علومه. آمریکایی هم هست و اینکه چندتا از ویدئوهای درسی ایشون رو می‌تونید اینجا ببینید.

تلاش برای ماندن

 * فیلمی که اینجا دانلود کرده بودم، برا دیدنش Real Player میخواد که من رو سیستم ندارم، رفتم از سایتش بگیرم، ایران رو تحریم کرده، به هر زور و زاری بود دورش زدم، حالا نسخه ۶۴ بیتی نداره، همون نسخه ۳۲ بیتی رو با کلک و فوت کردن نصب کردم، اجرا نمیشه، سورسش رو هم نذاشته که خودم کامپایل کنم، دقیقن الان این وسط موندم که چیکار کنم. تو مخازن دبیان هم نتونستم پیداش کنم.

 * دکتر خودم بین فیلم و لینوکس کدام را انتخاب می کند؟ {دیریدیدین برنامه امشب سینماهای تهران و شهرستان‌ها}.

 * بروزشده : Gnome MPlayer خودش میتونه این فیلم رو با صدا پخش کنه، کلا حکایت شده همون آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد!

دانشگاه MIT و دانلود منابع علمی آن

 * موسسه فناوری ماساچوست (MIT) یکی از بهترین موسسات علمی دنیاست. من به شخصه خودم خیلی به این دانشگاه ارادت خاصی دارم (ولی نه در حد دانشگاه پرینستون).

 * این دانشگاه یه موسسه خصوصیه که در سال ۱۸۶۱ توسط ویلیام بارتون ایجاد شده، نزدیک به ۱۱ هزار نفر دانشجو داره و حدود ۱۰۰۰ نفر هیات علمی داره.

 * شعار این دانشگاه ذهن و بازو (Mens et Manus) و تا حالا ۷۵ بار محققان این دانشگاه تونستن جایزه جهانی نوبل بگیرن.

 * روی نقشه‌های گوگل شما میتونید دانشگاه MIT رو اینجا ببینید.

 * یکی از نویسندگان کتاب جبر خطی که الان من در حال خوندنشم هافمنه که هافمن (Kenneth Hoffman) هم استاد این دانشگاه بوده {کتاب Linear Algebra نشر شده در Prentice-Hall که در ایران توسط دکتر فرشید جمشیدی ترجمه و با نام جبر خطی توسط نشر دانشگاهی توزیع میشه}.

 * دانشگاه MIT بعضی از جزوه‌ها، سوالات امتحانی و دست‌نوشته‌ها رو در سایت خودش قرار داده (به منظور دانشگاه مجازی) که میتونید از اینجا بهش دست پیدا کنید. برای رشته ریاضی هم به اینجا برید. جالب اینه که این جزوه‌ها در بازار به فروش هم میرسن :)) {کلن ما استاد پول در آوردنیم :دی}.

 * برای خودم که الان دارم جبر خطی این دانشگاه رو میخونم دیدن بخش جبر خطیش خیلی جالب بود، استفاده از تکنولوژی‌های واقعن بروز در صفحه وبشون هم خیلی بهم حال داد. امیدوارم روزی بیاد که دانشگاهای ما هم اینطور بروز بشن.

 * الان با این پهنای باند ناقصم دارم فیلم Independence, Basis, and Dimension رو که الان دارم تو کتاب میخونم رو از اینجا دانلود میکنم.

 * نمیدونم چرا ولی یه استرس نشست تو جُونَم وقتی سایت این دانشگاه رو وارسی کردم، حس میکنم از اون چیزی هم که فکر میکردم بی سوادترم.گ

 * تیتر خدای جذب بازدید کننده از موتورهای جستجوِ :)).