نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم
نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم

اینترنت ملی؛ خوب، بد، زشت

 * چیزی که من بعد از یک ماه دور بودن از اینترنت فهمیدم اینه که دوباره بحث اینترنت ملی افتاده سر زبونا و ظاهرن میخواد که اجرایی بشه. من اینترنت ملی رو میتونم از سه زاویه ببینم:

 * خوب، بد، زشت:

خوب: این طرح باعث میشه که همه‌ی خونه‌ها بتونن به شبکه وصل بشن، با سرعت بالا تبادل اطلاعات داشته باشن، دیگه لازم نباشه برای دانلود کردن ۳ مگابایت فلان دقیقه منتظر بمونن، برای داشتن اینترنت ۱۲۸ کیلو ماهی فلان قدر پول بدن. این یعنی بالا رفتن سطح دسترسی مردم به شبکه‌ی مجازی و البته احتمالا درآمدزایی بالاتر برا چار نفر مثل من که تو وب کار میکنن ؛)

بد: من هنوز دقیق نفهمیدم که اینطور هست یا نه، ولی اگه قرار باشه که دسترسی ما به شبکه جهانی قطع بشه، یعنی ما برمیگردیم به زمان قبل از شاه، حتی زمان قبل از مظفرالدین‌شاه. این یعنی کور و کر بودن در دنیایی که سرعت رشد اطلاعاتش سرسام‌آور ِ. این یعنی یه آدم غریب و گوشه‌گیر بودن در یک جماعت. این یعنی تحت نظر بودن. شاید برای بقیه دوستان خیلی مهم نباشه، ولی برای ِ منی که حتی سیستم‌عاملم رو به خاطر آزادی تغییر دادم، خیلی زجرآور ِ. من دوست دارم آزاد باشم، حتی اگه نیازی به اون آزادی هم نداشته باشم.

زشت: متاسفانه این طرح به اسم اینترنت ملی معروف شده. این یعنی سفسطه در معنای کلمه. اینترنت یک سامانه‌ی جهانی برای انتقال داده‌هاست (+) و این با ملی بودن و در یک کشور واحد بودن در تعارضه. من هنوز نمیدونم که آیا با اجرای این طرح دسترسی ما به شبکه‌ی جهانی قطع میشه (و یا حتی همینطور و با همین سرعت میمونه) یا نه! اگه بخواد اینطور باشه، من این کار رو مظهر گول زدن مردم میدونم.

 * امیدوارم که بر خلاف همه‌ی شایعه‌ها، مسئولین مربوط به اینترنت کشور در این فکر باشند که اینترنت جهانی با سرعت بالا و بدون فیلترینگ احمقانه رو به خونه‌ی همه‌ی مردم بیارن و خلاف این ادعا که ما یک کره‌ی شمالی اسلامی هستیم رو اثبات کنند. ان‌شاالله.

نظرات 5 + ارسال نظر
مجید پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:34 ب.ظ http://javani.blogno.ir/

گفتن که به احتمال زیاد اسمش میشه "شما" (همون شبکه ملی اطلاعات). احتمالا شَما نیست. چون شَما همون گوسفنده‎س که روی شیر مدرسه ها عکسش هست. پس می‎مونه شُما.
فرض کن به همدیگه میگیم شمای من قطعه شمای شما چطور؟

همین الانش برای ورود به جی میل چندبار ریلود میکنم تا به طور کامل باز شه. خدا به خیر کنه وقتی شما بیاد دیگه چی می خواد بشه.

ببین چیه که ملت حرف وزیر هم باور نمی کنن. هر روز میاد میگه به جون خودم(خودشا) دسترسی به اینترنت قطع نمیشه، ولی باز

:))

پس تو هم این مشکل رو داری، من فکر کردم مشکل از اینترنت منه که نمیتونم گودر و جیمیل رو راحت باز کنم.

یه ذره خوش سابقه نیستن خب

اقلیما جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:35 ق.ظ

من که میگم از اونجایی که ما کلا خیلی خوش شانسیم!!!از خوبش که فاکتور بگیریم؛بد و زشتش برامون درست در میاد!
و این چقدر وحشتناکه واقعا!

خدا نیاره اون روز رو.

نازنین جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:11 ب.ظ http://www.zakhm-18.blogfa.com

سلام

خیلی اتفاقی آدرس وبلاگتوپیداکردم !

مطالبت زیباست قلمتم دوست دارم

موفق باشی

سلام.

خوشحالم از همرائیتون.

ممنونم. این نظر لطف شماست.

شاد باشید.

ندا چهارشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:59 ق.ظ http://lore.blogsky.com



فک کن اینا توانایی ملی کردن اینترنت و داشته باشن

بعدم هر جقد محدود کنن باز یه راهی برای دسترس مون پیدا میکنیم . بیخیال بابا
خودت خوبی دکتر ؟؟

وقتی پورت ارتباطی بسته شد، دیگه هیچ کار نمیشه کرد :|

نه خیلی خوب ؛)

ندا چهارشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:08 ب.ظ http://lore.blogsky.com

دکی جون به قول بهزاد فقط غیر ممکن غیر ممکنه !!!!


برای همین میگم بیخیال !! هر چقد محدود تر نبوغ ما بیشتر !!! پس از الان منتظر راهکارهایجدید جوونای مبتکر ایرانی باشید !!!

ببین غیرممکن شاید نباشه، مثلن ممکنه که خودشون یه سیم بکشن ببرن بیرون از کشور، ولی آیا این کار به صرفه‌ست؟ اصلن اگه همین اینترنتی که داریم رو نگه دارن (دسترسی به بیرون داشته باشیم، ولی با همین سرعت پایین) آیا باز فایده داره؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد