نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم
نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم

توپولوژی بدون اشک

 * خیلی وقتا تو ریاضی، اسم درس سخت‌تر از خود ِ درسه. مثلا میگن چی داری؟ میگی توپولوژی یا جبر یا ...، میگن هوووو! نترکی! :دی نمیخوام این موضوع رو رد کنم که درسای ریاضی سخت‌تر از بقیه رشته‌هاست (و لااقل سخت‌تر از بیشتر رشته‌ها)، ولی اینطوری هم نیست که خیلی‌ها میگن، من خودم که تو ریاضی تاپ نیستم که بتونم نظر بدم، ولی اون شاگرد اولا میگن که سخت نیست و راست هم میگن (نفی به همراه تایید بود این :دی).

 * به نظر من یکی از دلایلی که باعث میشه این طرز تفکر پیش بیاد، نبود ِ یک کتاب واضح و روشن برای اون درس ِ. مثلا کسی که میخواد آنالیز رو بخونه، اگه از اول کار شروع کنه به رودین خوندن، میترکه :دی ولی اگه با آپوستل شروع کنه، خیلی بهتر میتونه راه بیفته.

 * با همین بحث بالا، من خودم کتاب خیلی روونی (روانی، مثل آب و نه مثل دیوانه) برای توپولوژی ندیدم، یا حداقل به روونی این کتابی که میخوام الان معرفی کنم: توپولوژی بدون اشک. این کتاب اساسا برای کسی نوشته شده که فرض شده فقط ریاضی رو دوست داره و خودش میخواد بخونه: کامل، راحت و بدون ِ دردسر. کتاب خیلی ساده و بی‌تکلف شروع شده و به صورتی نوشته شده که اگه طرف تاریخ هم خونده باشه و اطلاعات خیلی کم در مورد نظریه مجموعه‌ها (اینکه مجموعه چیه، زیرمجموعه چیه و عضو مجموعه بودن یعنی چی و اجتماع و اشتراک و اینا) بدونه میتونه شروع به خوندن این کتاب کنه.

 * نسخه کامل کتاب رو از سایت نویسنده از اینجا و ۵ فصل اول این کتاب به زبان فارسی رو میتونید از اینجا دانلود کنید.

نظرات 4 + ارسال نظر
طراوت یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:59 ب.ظ http://nabeghehaye89.blogsky.com

ببخشید استاد؛ نمیشه یک کتاب روون هم در زمینه ی آمار معرفی کنید؟

چه عجب شما آپ کردی! من پست قبلیو نوفهمیدم کلا

آمار مگه چیزی هم داره که بخواد کتاب روون داشته باشه؟ :دی

من همیشه آپم :سوت کجاش رو مثلن؟

حسام یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:57 ب.ظ

سلام ؛

بابت معرفی کتاب بسیار ممنونم.

سلام.

قابلت رو نداشت ؛)

طراوت سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:06 ق.ظ http://nabeghehaye89.blogsky.com

نفهمیدم دکتر؟!
از جونت سیر شدی؟! من یک نفوذی دارم اونجاها! خلاصه گفته باشم :دی
باور کن آمارو عشقست

آره! خیلی وقته که سیر شدم! ولی اینا هی میگن بخور! جاست ا قلپ! :دی فکر نکنم کسی باشه که تو این دانشگاه منو بشناسه! حتی اگه نفوذی هم باشه نمیتونه منو پیدا کنه :پی

بله بله حق با شماست :دی

سیروس جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:52 ق.ظ

ممنون

خواهش میکنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد