نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم
نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم

کدوماش؟

 * فرض کنید به انتخاب خودتون می‌تونید یکی از دو جامعه زیر رو انتخاب کنید، در این انتخاب نمی‌تونید شرایط ذکر شده برای جامعه رو به دلخواه خودتون تغییر بدین و فقط مجازین یک انتخاب داشته باشین و هیچ انتخاب دیگه‌ای هم وجود نداشته باشه. شما کدوم رو برمی‌گزینید؟

 * جامعه الف: «جامعه‌ای که همه‌ی افراد آن با کلاسند، در و دیوار شهر خیلی خوشگل مزین شده و اسباب دسترسی به نیازهایتان به راحتی هر چه تمام‌تر مهیا شده است. در این جامعه با هر مشکلی که مواجه شوید می‌توانید با یک شرکت خدماتی تماس حاصل نمائید و آن شرکت مشکل شما را آنگونه که خودش می‌داند، حل می‌کند. در این جامعه شما همانقدر که پول می‌دهید آش می‌خورید، اما همانقدر آشی هم که می‌خورید خیلی خوشمزه و دلچسب و شیک است! در این جامعه شما اطلاعی از چگونگی اداره جامعه ندارید و فقط می‌دانید که کارگزاران حکومت تنها به فکر راحتی و آسایش شما هستند. در این جامعه شما حق اظهار نظر دارید، اما آزادی در تغییر را ندارید. حکومت نیز به گونه‌ای طراحی شده است که اگر اکثریت نیازی را داشته باشند، آنرا مرتفع خواهند نمود. در کل یک جامعه شیک و زیبا که برای شما همه چی دارد و شما باید در قالب آن زندگی کنید و نمی‌توانید آنگونه که دلتان می‌خواهد آنرا تغییر دهید! مگر با نظر اکثریت!».
 * جامعه ب: «یک جامعه‌ی معمولی، نه چندان شیک و با کلاس. شما برای هر چه که نیاز دارید باید تلاش کنید، کسی قرار نیست نیاز شما را رفع کند، مگر اینکه آدم خیری باشد! در این جامعه هر چقدر که دلتان بخواهد می‌توانید مجانی آش بخورید، چون آش را افرادی مانند خودتان می‌پزند و پخش می‌کنند، اصلا شاید شما خودتان جز یکی از آشپزها باشید! البته آش آنچنان هم شیک و با کلاس تزئین نشده است، سلیقه‌ی چهار نفری مثلا خودتان است دیگر ؛) در این جامعه حکومت کاملا شفاف است و هر کاری که می‌خواهد انجام دهد از شما سوال می‌کند، شما می‌توانید ریز به ریز تصمیمات حکومتی را بدانید. در این جامعه شما آزادی کامل دارید و می‌توانید همانگونه که دلتان می‌خواهد همه چیز را به میل خودتان تغییر دهید. در اینجا فقط نیاز شما مهم است! شما می‌توانید با تلاش و احتمالا اندکی سختی کشیدن زندگی را آنگونه‌ای بسازید که دلتان می‌خواهد. در این جامعه پول زیادی پیدا نمی‌شود، این شمائید که به خودتان یا دوستتان کمک می‌کنید! در کل یک جامعه معمولی، با سختی‌هایی در زندگی که در آن رفاه کامل ندارید، اما در آن می‌توانید تا دلتان می‌خواهد، آزاد باشید!».

نظرات 7 + ارسال نظر
خوده خودم دوشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:29 ب.ظ


تهاشون چی میشه؟!
خب باید اینم بگی بعد من بگم دومی!!

مگه چیز خاصی باید بشه!؟

خوده خودم دوشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:17 ب.ظ


بهله!
اصولا آخر و عاقبت چیز بسیااااار مفیدی میباشد!!!

آهان. فرض کن تو دوتاش آخر و عاقبتت ختم به خیر میشه.

belladona دوشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:30 ب.ظ http://nabeghehaye89.blogsky.com/

الان جامعه ما کدومه؟
من اولیش رو ترجیح میدم چه خوش میگذره خدااااا!غلط کردم دومیشو

راستش نمیدونم، من منظورم جامعه‌ی انسانی خاصی نبود تو این بحث.

:))

ته مانده حرف های دلم (فاطیما) سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:54 ق.ظ http://tahmandeh.blogsky.com/

سلام
من که جامعه ب رو ترجیح میدم
چیزی که اختیارش دست آدم نیست به نظر من لذتی نداره
وقتی هم قدرت کنترل اوضاعو نداری استرس میگیری

دیگه همین

سلام.

ممنونم بابت نظر ؛)

پ.ن: اسمایلی یه چریک؟ :دی

فرفری سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:54 ق.ظ http://reminders.blogsky.com

حالا منظورت از این پست چی بود؟

---------
P.S : پستت یه کم بوداره! نظرم رو واسه خودم نگه میدارم!

منظورم به جان خودم سیاسی نیست! باور کن!

بوی عشق و محبت و ایثار و اینا میده :دی

فرفری سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:05 ق.ظ http://reminders.blogsky.com

دکتر چه خبر از بهزاد ، تو که باهاش دوست تر بودی! چرا نیست؟؟؟

خبری ندارم! پیداش نیست!
بی‌وفا شده!

مجید شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:48 ق.ظ http://javani.blogno.ir/

سلام.
ببین داری سوالای سخت میپرسی دکتر.
من جامعه الف رو ترجیح میدم.

سلام.
چون کسایی که میخوان جواب بدن باهوشن خب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد