نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم
نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم

زنگ ورزش - ۱


پ.ن ۱: اثباتش چیز سختی نیست، فقط خواستم خودتون فکر کنید.

پ.ن ۲: برای دوستان غیر ریاضی: sup یعنی کوچکترین کران بالا.

پ.ن ۳: هدفم از ایجاد بخش «زنگ ورزش»، نوشتن نکات کوچیکی‌ه که یادم میرن :دی اینو که بعدا هم ببینم، به خودش و اثباتش فکر میکنم و فکر کنم اینطور کمکم کنه برای به خاطر موندن.

نظرات 14 + ارسال نظر
بهزاد پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:55 ق.ظ

اون علامت منظورت چیه؟تهی؟!!!
سوال رو نگرفتم :|

آره دیگه، باید ثابت کنی کوچکترین کران بالای مجموعه‌ی تهی، منفی بی‌نهایت‌ه :))

بهزاد پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:14 ب.ظ

من اصلا مجموعه تهی به عنوان یک گزاره درست قبول ندارم

من اصلا مجموعه تهی قبول ندارم
اصلاا مجموعه تهی با تعریف مجموعه در تضاده:|
تهی وجود نداره
----------------------------
:دی نمیدونم ولی فک کنم تعریف منفی بینهایت یعنی نقیض بینهایت .فرض مجموعه A بینهایت عضو داشته باشه پس نقیضش میشه مجموعه ای که هیچ عضوی نداشته باشه

خب کسی هم اثبات نکرد که مجموعه‌ی تهی وجود داره :دی یه اصل هست به اسم اصل مجموعه‌ی تهی و میگه مجموعه‌ای هست که هیچ عضوی نداره :دی
---------------------------
نقیض بی‌نهایت؟ اونوخ گزاره‌ای که نقض شده رو چی تعریف میکنی؟

دکتر همساده پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:23 ب.ظ

سلام دکتر.
خیلی جالبه. اینفیممش هم مثبت بی نهایت هست!

سلام دکتر جان!
آره! :)) اثباتش رو داری؟ :دی

دکتر همساده پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:47 ب.ظ

اثبات:(البته نه خیلی دقیق که برای همه قابل فهم باشه)
می دونیم که توی دستگاه اعداد حقیقی وسعت یافته(رجوع کنید به توضیح 1 در انتهای نظر)، هر مجموعه ای دارای سوپریمم (کوچکترین کران بالا) و اینفیمم(بزرگترین کران پایین) هست. ضمنا بنابر انتفاء مقدم (توضیح 2)، همه‌ی اعداد حقیقی کران بالا (و هم چنین کران پایین) برای مجموعه تهی هستن. پس سوپریمم یعنی کوچکترین کران بالا، عضوی از دستگاه تعمیم یافته اعداد حقیقی هست که از همه کمتره و یعنی منفی بینهایت. و اینفیمم ( بزرگترین کران پایین)، یعنی عضوی از دستگاه تعمیم یافته اعداد حقیقی که از همه بزرگتره و اون یعنی مثبت بینهایت.
-----------------------------------------
1. اعداد حقیقی به انضمام مثبت و منفی بینهایت
2. وقتی مقدم (فرض) یک گزاره شرطی نادرست باشد، ارزش آن گزاری شرطی، مستقل از اینکه حکم گزاره درست باشد یا نادرست، درست است.

خیلی ساده‌تر میشه اثباتش کرد دکتر جان! :دی

خودتی پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 ب.ظ

بهزاد:
شما مجبوری نظر بدی؟

خودم: باور کن خودتم که میدونی خودتی - عجب بازدیدکننده های پر چلنجی داری

مگه شما مجبوری؟ :دی

دکتر همساده جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:34 ق.ظ

دکتر جان، تو که خودت دیگه میدونی چی شده :))
(مربوط به کامنت اول)
--------------------------
بی صبرانه منتظر اثباتتم.

خواستم هیجان ماجرا بره بالاتر :))
ـــــــــــــــــــــــ
ثابت می‌کنیم اگر آ زیرمجموعه‌ی ب باشه، آنگاه سوپریمم آ کوچکتر مساوی سوپریمم ب میشه، حالا آ رو می‌گیریم تهی و ب رو می‌گیریم مجموعه‌ای که سوپریمم‌ش منفی بی‌نهایت‌ه و اینطور نتیجه میشه سوپ تهی کوچکتر مساوی منفی بی‌نهایت و ماجرا خلاص میشه.
البته من الان که از خواب پا شدم و کامنت شما رو چک کردم، متوجه شدم نمیتونم مثالی بزنم که سوپش منفی بی‌نهایت‌ه، فلذا اون رو به عنوان تمرین به دانشجو واگذار میکنم :دی

بهزاد جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:28 ق.ظ

خودتی:میثم نظر خواست

احسنت گرامی! :دی

دکتر همساده جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:08 ب.ظ

اثباتت اشکال داره. هیچگاه اون مثال رو نمیتونی پیدا کنی. چون فقط مجموعه تهی هست که دارای سوپریمم منفی بینهایته!
نگاه کن:
اگر A ناتهی باشه، اونوقت قبول داری که A دارای حداقل یک عضو مانند a هست؟ خب، پس Sup A کوچکتر از a نیست. (چون اگر بخواد کوچکتر باشه، تعریف سوپریمم نقض میشه) پس Sup A بزرگتر یا مساوی a است. از طرفی a، منفی بی نهایت نیست پس سوپریمم حتما بزرگتر از منفی بینهایته.
توجه کن که نمیتونیم مجموعه تک عضوی منفی بی نهایت رو A در نظر بگیریم. چون سوپریمم، برای زیر مجموعه های اعداد حقیقی تعریف میشه.

اوه چه بد :))

مثل اینکه حق با توئه :)

دکتر همساده یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:46 ب.ظ

خانم یا آقای خودتی؛
کامنتاتو خوندم. انگار کلاً گروه خونی ات با بقیه بازدید کننده های وبلاگ دکتر خودم نمیخونه. خیلی هم کلمه چلنج رو تکرار نکن، همه این کلمه رو دیده ن. ضمناً نه شما و نه هیچ کس دیگه ای مجبور نیست نظر بذاره، حتی منم برای دادن این نظر مجبور نبودم. پس خواهشا یا بیا توی راه یا راهتو بگیر و برو.

دکتر جان جوونی‌ه و مسائل مربوط به خودش ؛) سخت نگیر :)

خودم دوشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:27 ق.ظ http://porpot.blogsky.com

به خودتی:
دوست عزیز لطفا ادب رو رعایت کنید، تا وقتی بخواید خارج از حوزه‌ی ادب نظر بدین، مجبورم نظراتتون رو تائید نکنم.

بهزاد دوشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:46 ب.ظ

ان شاالله خدا به همه ادب بده
بی ادب محروم گشت از لطف رب

بلند بگو آمین :دی

خودتی دوشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:46 ب.ظ

دکتر همساده:
دقیقا نکته همین جاست تا گروه خونی متفاوت نباشه که تنوع رخ نمیده.آنقدر به شرایط ثابت عادت کردی دنبال چلنج نیستی

خودم:
خودتم میدونی خودتی درست گفت - منظورم در مورد کامنتی هست که ویرایش کردی - مهم اینه که تو قلبت قبول کردی

نه، به نظر من حرفت درست نبود! :دی هر چند نمیخوام باهات چلنج داشته باشم و ترجیح میدم تو هم همراهم باشی ؛)

دکتر همساده دوشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:47 ب.ظ

من نگفتم که تنوع رو دوست ندارم ولی خودت کلاهتو قاضی کن:
1. آیا این جمله که به بهزاد گفتی «شما مجبوری نظر بدی؟» جمله ای توهین آمیز نیست؟! مگه شما قراره جواب نظرها رو بدی؟ شما فقط یک بازدید کننده هستی.
----------------------
2. در پست قبل تر (ساعت شنی عمر) نظر دادی که
«سخت و پر چلنج
زندگی غیرخطی
چقدر خز !!! »
اولا آیا این که زندگی میتونه غیر خطی و پر از چالش باشه، خیلی چیز عجیبیه؟
ثانیا با آوردن عبارت «چقدر خز !!!» میخواستی چی رو ثابت کنی؟ فکر نمیکنی با این جمله فقط شخصیت خودتو پایین آوردی؟ شما نباید به همین آسونی زندگی یک نفر رو «خَز» قلمداد کنی!
---------------------
تا مرد سخن نگفته باشد/عیب و هنرش نهفته باشد.

سخت نگیر دکتر جان! زندگی اونقدر بلند نیست که بخوایم از همدیگه به دل بگیریم :)

الان من اسمایلی چی رو دارم؟ :دی

خودتی سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:44 ب.ظ

دکتر همساده:
حق با شماست، باید به بهزاد میگفتم یکم در مورد توابع اسکولم هم صبحت کنند.
در مورد زندگی هم باید بگم زندگی نه خطی هست و نه غیر خطی - زندگی یعنی همین که شما تلاش میکنی من رو محکوم کنی - این زندگی هست.
«چقدر خز !!!» خطاب به روش استعمال کلمات نویسنده بود نه زندگیش.
*** توابع اسکولم فحش نیست ( رجوع به منطق مرتبه دوم)
_________________
ناز پی آن شد قلم سحر سنج

کز پی آین مار نشینم به گنج

من که نهادم ز سخن گنج پاک

گنج زر اندر نظرم چیست ؟ خاک!

گر دهدم تا جور سر بلند

در نتوان باز به در یافگند

ور ندهد زان خودم رایگان

رنجه نگردم چو تهی مایگان

***
دزد متاع من و با من به جوش

شان به زبان آوری و من خموش

نقد مرا پیش من آرند راست

من کنم «احسنت!» کز آن شماست!
_________________

ختم کلام

خب این مثل اینه که بگی عدد نه زوج هست و نه فرد! عدد همینه که شما بشماری :دی هوم؟ ربطی ندارن به هم، من حرفم اینه که زندگی قابل پیش‌بینی نیست، کوچکترین تصمیم‌ها توی زندگی اثرات بزرگ میتونن داشته باشن، اینطور نیست؟

هاها! ممنونم دوست من به خاطر انتقادت! ولی متاسفانه اینجا جایی‌ه که من از خودم می‌نویسم و از خود ِ خودم، اینه که هیچ محدودیتی برای هیچ چیزی برای خودم قائل نیستم اینجا، اینه که کلمات خز باشن یا نباشن، یا هر چی، من چون دلم میخواد استفاده میکنم :دی ولی خب در کل موافقم باهات :دی خودم هم که پست رو با دید ناظر خارجی میخونم یه ذره همچین یه جوری میاد، خب که چی حالا، فارسی بلد نبودی؟ :دی

خب نقد شما رو که مسلما پذیرائیم، ولی برای خودم و نه بقیه، هر نقدی که من مخاطبش باشم -حتی با اون لحنی که تائیدش نکردم! :دی- رو میپذیرم ازت، این رو میتونم بهت قول بدم ؛)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد