نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم
نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم

سیمنار ِ سه‌شنبه

 * سه‌شنبه ارائه دارم، دارم فایل ارائه رو آماده میکنم، از حداقل ۲۰تا مقاله مثال و متن برداشتم و مثل یه سالاد شیرازی -شما بخوان فصل- زدم تو سر و کله‌ی هم و یه چیز ازش در آوردم.

 * یه چیزی که اینطور موقع‌ها به وضوح می‌بینم اینه که حد یقف ندارم، چیزی که تا دو ساعت پیش برام معما بود، وقتی حل شد، «فقط» یه پله میشه برای معمای بعدی.


پ.ن: عکس، ایده‌آل ِ بنده هستند. اینطور کلاسی رو بهم بدن برا درس دادن، دست زن و بچه‌هام رو میگیرم و میرم تو اون دانشگاه زندگی میکنم، از دنیاتون هم دیگه چیزی نمیخوام!

نظرات 20 + ارسال نظر
sadeh جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:12 ب.ظ http://khatre.blogsky.com/

پروفایل نداری جانم

http://porpot.blogsky.com/profile/6772288728

غریبه ی آشنا جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:30 ب.ظ

سلام،
کتاب آنالیز ریاضی چیزی میشناسی به جز رودین و pugh؟
اصلا کتاب آنالیز ریاضی فارسی داریم که تمام قضایای ریاضی رو با اثبات شفاف ارایه بده؟ برای مثال اثبات کنه قضیه ی تیلور رو؟ یا مثلا اثبات کنه مشتق گیری از توابع مختلط رو؟
در مورد ترکیبیات هم هر چقدر بیشتر پیش میرم بیشتر نامطمئن میشم به جواب هایی که به مسئله ها میدم!
کلا شک میکنم وقتی دارم مسئله ترکیبیات حل میکنم!
برای مثال مسئله رو که حل کردم میخوام برم پاسخنامه میگم یا ایزد منان!!!!! کمک کن این درست باشه! من تحلیلم منطقیه ولی در نهایت یه چیزی رو جا انداختم یا جایگشت رو حساب نکردم.
راهکاری یا روشی داری بگو بهره ببریم.

کتاب «آپوستل» هست، ریاضی عمومی همین نویسنده هم هست که به نظر میتونه در کنار کتاب فهم بهتری ایجاد کنه.

رودین شفاف گفته که!

برای ترکیبیات به نظرم فقط حل مسئله‌ی زیاد میتونه کمک کنه بهت! من خودم ترکیبیاتی نخوندم، یه ریاضیات گسسته داشتم که اون رو هم از روی کتاب دکتر قلی‌زاده خوندم که نسبتا ریاضی‌وارتره!

یاسمین شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:04 ق.ظ http://http://sharifipour1371.blogfa.com/

مهرگان یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:11 ق.ظ

ایشالا ارایه تون خوب باشه و ماکزیمم نمره رو بگیرین..یه سوال، از کجا مقاله میگیرین برای مطالعه؟ من تو یه موضوع خاصی مقاله میخوام از کدوم سایت بگیرم که فارسی هم باشه مقاله هاش و نیاز به ترجمه نداشته باشه؟

ممنونم!

برای انگلیسی‌ها از http://www.booksc.org ولی برای فارسی فکر نکنم اینطور چیزی داشته باشیم! البته معمولا عنوان را با سرچ پیشرفته‌ی گوگل سرچ کنید و نوع داده رو بزنید pdf معمولا اگه چیزی باشه نشون میده.

دکتر همساده یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:20 ب.ظ

سلام دکتر.
اوضاع؟
بالأخره فرا رسید ... میان ترم آنالیز حقیقی.
فردا امتحانشو دارم. ان‌شاء الله ارائه‌تو با موفقیت انجام بدی.
التماس دعا
---------------------------------------
به غریبه‌ی آشنا:
کتاب مبانی آنالیز که جدیداً توسط ارشک حمیدی ترجمه شده و از انتشارات فاطمی منتشر شده می تونه کمکتون کنه. مولف کتاب راسل گوردون هست.

برای ریاضی گسسته هم کتاب 2000 مساله حل شده در ریاضیات گسسته لیپشوتز خوبه.

{ ترجمه دکتر اسدالله کارشناس نجف آبادی از مرکز نشر دانشگاهی رو گیر بیاری بهتره. (چون توسط حسین ابراهیم زاده قلزم (نشر کتاب دانشگاهی) و هم علی اکبر عالم زاده ترجمه شده )}

کتاب ریاضی گسسته بالاکریشنان ترجمه دکتر رضوانی انتشارات فاطمی هم خوبه.

سلام دکتر جان!
شکر خدا!
آقا ان‌شاءالله موفق باشی :) برات دعا میکنم!
ممنونم!
--------------------
ممنونم!

ندا یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:25 ب.ظ http://lore.blogsky.com

چون زن و بچه نداری همچین کلاسی نمیدن بهت :)))

کی گفته؟ :))

بهزاد دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 ق.ظ

sghl
میثم من آموزش برنامه نویسی به زبان جاوا گرفتم ولی نمیدونم تو چی باید بنویسم و اجراش کنم
برنامه ش میگردم نیست یه چیز دیگه میاد که مال وبه آیکن فنجان داره..
ازون برنامه ها میخوام که F5بزنی بعد کدت اجرا بشهولی نیست!! یعنی هست اسمشو نمیدونم
-----------------------------
یه سوال دیگه :متن بالا یه جورایی عصبانی ت نکرد؟

sghl :D
خب باید یه IDE + JDK داشته باشی :دی
IDE برای خوشگل موشگل کردن کدهات، مثلا Netbeans و JDK برای توسعه‌ی جاوا. شما این لینک را ببین:
http://p30download.com/fa/entry/33429/software/development/ide/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-netbeans-ide-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%A7/
هر دو مورد در جعبه‌ی سبزرنگ پایین هست.

یه توصیه برادرانه :دی : من جای تو باشم میرم پایتون یاد می‌گیرم! جاوا به درد محاسبات علمی به اون شکلی که تو میخوای نمیخوره ؛)

بهزاد دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:49 ب.ظ

دستت درد نکنه همین ازینا میخواستم..
گذاشتم دانلود شه
-----------------
ممنون بخاطر توصیه باشه یاد میگیرم
پایتون اوندفه گرفتم مثل اینا نیست f5 بزنی کار کنه
الان برا پایتون چی باید نصب کنم؟که خوشگل موشگل هم بکنه
مثلا برا سی++ یه دونه dev-c++ نصب کردم یه دونه هم codeblocks
دومی اولی میشناسه خودش ;بعد توش کد میزنم و F5میزنم اجرا میشه

برا پایتون چون به سکو بستگی داره نمیدونم!

بهزاد سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:58 ب.ظ

ایوللللللللللللللل بالاخره نصبش کردممم
خیلیییی مرسی
دستت درد نکنه داداش
پایتون هم اینجوری نصب بشه حتما یاد میگیرم

:)

غریبه ی آشنا سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:13 ب.ظ

به دکتر همساده:
شما این کتاب آنالیز فاطمی رو خوندید؟
آنالیز حقیقی یا مختلط؟ یا هر دو؟
کتاب ریاضیات گسسته اش علاوه بر سوال، جواب هم داره؟
ممنون!

بهزاد سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:24 ب.ظ

هلپ:سلامم عاقا این کتاب پی یو(آنالیز ریاضی) لاتینش کسی داره؟انتشارات کجاس برم بخرم؟

مهربون سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:40 ب.ظ

سلام
از این سایت http://www.booksc.org که من نمیتونم دانلود کنم. وقتی رو download کلیک میکنم یه صفحه دیگه باز میشه ولی دانلود نمیشه.
مرورگرتون چیه؟

سلام.
من با فایرفاکس میرم و مشکلی هم ندارم که!

بهزاد چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:36 ق.ظ

سمینار چطور بود؟

خوب بود شکر خدا :)

دکتر همساده یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:10 ب.ظ

به غریبه آشنا.
آره. آنالیز حقیقی نیست. آنالیز لیسانسه. امسال خریدمش 20 هزار تومن!
در مورد ریاضی گسسته هم همونطور که گفتم اسم کتاب هست:
« 2000 مساله حل شده در ریاضیات گسسته»
پس معلومه که علاوه بر سوال، جواب هم داره.

دکتر برا کنکور دکترا چه برنامه‌ای داری؟ ضمنا نظرت در مورد ۷۰-۳۰ شدن کنکور دکترا چیه؟

دکتر همساده سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:54 ق.ظ

سلام.
آنالیز عددی 1، جبر خطی و آنالیز 1 لیسانس رو از کتابای زیر، تابستون خوندم.
آنالیز عددی 1: پیام نور(دکتر اسماعیل بابلیان) و دیباگران(محمد یعقوبی فر) و پوران (دکتر مجید امیرفخریان)
جبر خطی: پردازش و کتاب پیام نور
آنالیز 1: پردازش(ابراهیم قربانی)
فقط باید از آخر این هفته شروع کنم به مرور و تستشونو زدن.
تابستون تحقیق رو از روی کتاب صنایع پردازش (ماهان غلامی- مهدی سلطانی فر) خوندم ولی مباحث پیشرفته تر مثل الگوریتم پرایمال-دوآل و سیمپلکس کراندار و ... رو باید از روی بازارا بخونم.
عددی پیشرفته کتاب دکتر بابلیان و دکتر اللهویرنلو (الله ویرَن لو) رو گرفم باید بخونم.
استعداد قیدشو زدم. زبان هم همین چیزایی که از کتاب 504 و یک کتاب گرامر بلدم کافیه.
------------------------------------------------
در مورد ۷۰-۳۰ شدن کنکور دکترا کاملا موافقم. ولی یه مسأله هنوز برام حل نشده.
میدونی چیه دکتر؟ کلاً اولویت هر استادی با دانشجوهای خودشه بعد بقیه. این همون مسأله ای که گفتم حل نشده.
ثبت‌‌نام بیش از ۵۲ هزار نفر در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۳ خبری بود که منو حسابی شوکه کرد. واقعا آیا دولت به این فکر کرده که فردا این فارغ التحصیلا قراره کجا برن؟ پیش بینی من اینه:
4 سال عمر تلف کردن محض!
ولی چه کار میشه کرد؟! مدرک الآن مثل گوشی موبایل شده. داشته باشی هنر نکردی چون همه دارن. نداشته باشی هم از بقیه عقب تری.

برای آنالیز حقیقی چه میکنی؟

به نظرت من که یحتمل پایان‌نامه‌م رو از ترم بعد شروع میکنم و تا مهر هم ادامه داره میتونم جمع کنم دروس رو؟

ال هـُ وی رنلو درسته (Al ho vi ranlo).

من زبان به نظرم به همون ۵۰۴ اکتفا کنم، فکر نکنم وقت شه بخوام گرامر هم یاد بگیرم.

این کتابایی که گفتی تو بازار گیر میاد؟
----------------------
این نکته من رو نگران میکنه، اینجا سالی ۲ نفر برمیداره فکر کنم، (حداقل امسال و سال قبل این بوده) و نمیدونم سال بعد (کنکور ۹۴) چطور میخواد باشه، اگه اینجا من رو برندارن -با فرض آوردن رتبه‌ی موردنیاز- من دیگه باید قید دکترا رو بزنم!
در ثانی، من خیلی به آینده اونطور نگاه نمیکنم، من بتونم خودم خوب کار کنم به هر حال جایی پیدا میشه که من رو بخواد، فقط سطح میاد پائین‌تر! تا قبل از اون یه ارج و قربی بود، دیگه اون نیست!

خط آخر رو خیلی قبول دارم! مثال به شدت کاربردی و واضح بود.

دکتر همساده سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:31 ب.ظ

آنالیز حقیقی رو این ترم میخونم. (درس ترم) البته از دوستان سال بالاییم شنیدم هر چقدر هم بلدش باشی بیشتر یکی دو تا تستشو نمیتونی حل کنی.
استعداد هم که آخر کار هست و حوصله نگاه کردن به صورت سوالاشو هم نداری!

هیچوقت برای شروع دیر نیست. الآن نخونیم، باید سال دیگه بخونیم:(

فامیلی قحط بود!؟ تا قبل از این فکر میکردم یارو ترک بوده، و الله ویرن، که توی ترکی فک کنم یعنی خدا بهت بده، اول فامیلیش هست و «لو» هم مثل کلمات «خدا بنده لو»، «آق قویون لو» ، «قره قویون لو» به قوم یا طایفه ی خاصی اشاره میکنه.

من این کتابا رو پارسال تو نمایشگاه کتاب گرفتم. همشونو میتونی توی انقلاب گیر بیاری.
------------------------------------------------------------
نترس بابا. همون جا که هستی احتمال قبولیت بیشتره. فقط سعی کن رتبه مورد نیاز رو بیاری تا به مصاحبه دعوت بشی.

آقا با توضیح شما من از یه ترک سوال کردم و شما درست فرمودین در این مورد. معذرت میخوام که با حدس و گمانم حرفی زدم، البته من خودم اونطور تلفظ میکردم تا به حال.

دکتر میخوای کتاب برنامه‌ریزی خطی دکتر جهانشاهلو و دکتر حسین‌زاده رو برات گیر بیارم و پست کنم؟ همون بازاراست، ولی خب مطالب رو نسبتا خیلی خوب باز کرده.

--------------
توکل به خدا، من همه‌ی زندگیم به این دکترا بنده، همه‌ی پاوس‌هایی که گذاشتم و میخوام برگردم به این نکته وابسته‌ن. تمام تلاش خودم رو میکنم، ان‌شاءالله که خیر پیش بیاد.

دکتر همساده سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:52 ب.ظ

اگر منظورت همون کتابیه که فصل اولش تبه گنی در برنامه ریزی خطی هست، اونو دارم. اگر نه لینکشو بذار توی جواب همین نظر تا دانلودش کنم.

آره همون‌ه!
مگه پی‌دی‌اف‌ش هم هست؟ :دی

یه جزوه دکتر حسین‌زاده هم هست که به نظرم جزوه‌ی خیلی خوبی‌ه، دیشب یه دانشجوی دکتری تحقیق میگفت که به جای بازارا اون جزوه رو بخون و مسئله‌های بازارا رو حل کن. البته دست‌نویس‌ه و یه کم فونتش ریزه، ولی خب کامل‌ه. اگه بخوای با کمال میل برات پست کنم؟

دکتر همساده چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:32 ق.ظ

زکات علم نشر آن است.
آره من پی دی اف شو دارم.
لینک دانلود رو بذار توی وبلاگ تا همه بتونن استفاده کنن.
ممنون.

البته نشری که صاحابش راضی باشه :دی

من نسخه‌ی کاغذی دارم دکتر، پی‌دی‌اف ندارم که.

دکتر همساده چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:41 ب.ظ

قبول دارم حرفتو شدیداً.

آفرین به مرامت.
نه دکتر برات زحمت میشه که منم راضی به زحمتت نیستم.

ای بابا! چه زحمتی دکتر، ما و شما قراره یه عمر آکادمیک با هم زندگی کنیم :دی این حرفا چیه میزنی!. آدرس رو برام پیام خصوصی کن لطفا، من ان‌شاءالله بعد از سه‌شنبه که میانترم دارم براتون ارسال میکنم :).

-----------
بروزرسانی: دکتر جان اول ترم جزوه‌ی مذکور رو ایشون گرفت، ازشون سوال کنید در این مورد ؛).

دکتر همساده جمعه 15 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:22 ب.ظ

اِ، خوب الحمدلله.
بازم مرامتو شکر!

مخلصم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد