نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم
نوشته های دکتر خودم

نوشته های دکتر خودم

اینجا من یعنی خودم در مورد خودم و خود خودم می نویسم

ماتریس ویلکینسون و یا اینکه چرا باید درس بخوانیم؟

 * ماتریس ویلکینسون، ماتریس مربعی‌ای هست که درایه‌های روی قطر اصلی‌ش یک‌ن، زیر قطر اصلی، همه‌ی درایه‌ها صفرند منفی یک‌ند و ستون آخر، همه‌ی درایه‌ها یک ند. مثلا این:

 * اگه روش حذفی گاوس رو بدون هیچی روی این ماتریس به کار ببریم، درایه‌ی آخرش به صورت نمائی شروع به رشد میکنه و این مثال، یک مثال ساده هست برای اینکه چرا باید درس بخونیم!

 * ربطش رو گرفتی؟ تصویر بالا، سمت نماد انتگرال توی قالب وبلاگم -راست یا چپ؟- نمایش ماتریس هست و سمت اونور، نمایش ماتریس حاصل از روش حذفی گاوس، برای متوجه شدن شدت وخامت اوضاع، این تصویر که همون تصویر بالا با بک‌گراند سیاه هست رو ببینید. اون نقطه‌ی سفید پائین، اونقدر مقدارش زیاده که همسایگی‌هاش هم شدت نورشون اونقدر نبوده که نشون داده بشن :دی. بدون در نظر گرفتن جوانب عددی۱ قضیه، احتمال روتوش یک قورباغه، نتیجه‌ش زرافه میشد! باور کن!

 * ماتریس رو با این تابع میشه تولید کرد.


۱. Numerical computing means computing with numbers.

نظرات 13 + ارسال نظر
بهزاد جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:25 ق.ظ

خدایی متوجه نشدم

کجاش مشکل‌ه :س

sgh جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:40 ب.ظ

هیچی نفهمیدم ها..
فقط این که بالای قطر درایه هاش صفره :-S

حالا میام یه بار دیگه هم میخونم.

زیرش هم میشه منفی یک، ستون آخر هم میشه یک ؛)

sgh جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:10 ب.ظ

هان؟!

ببین تو متن نوشتی "زیر قطر اصلی، همه‌ی درایه‌ها صفرند" اما تو کامنت برعکس...

درحال حاضر اینو بفهمم تا برم خط بعدی:))
انگار میخوام کد بخونم..

خب اشتباه نوشته بودم! :)) تصحیح‌ش کردم، ممنونم :)

sgh جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:14 ب.ظ http://majedehgh.blogfa.com

یه سوال..
شما fortran بلدید؟
چجوری باید رو ویژوال استدیو بیارمش؟ :-S

نه! میدونم که باورت نمیشه ولی من بلد نیستم فرترن :)))
ولی خب دوستم که فیزیک بود کار میکرد، اون یه نرم‌افزار دانلود میکرد به خاطرش، اسمش ویژوال فرترن استدیو بود اگه اشتباه نکنم.

مهربون جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:50 ب.ظ

پاراگراف اول رو درست نوشتی؟
(چیزی که نوشتی با ماتریسه جور درنمیاد)

نه! :)) ممنونم! تصحیح شد :)

کوثرم جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:04 ب.ظ

دکتر سلام دو تا نقطه دال یه
خوبی؟چ خبرا؟
میبینی من دیر دیر بیام شما 10000000000000000
تا مطلب جدید بذاری که؟
شوخی کردم
بی معرفت نباشم که من اصلا
زود زود میام بهت سر میزنم فقط چراغ خاموش میام و زود میرم
مگه این درسا میذارن؟

افتادم رو غلطک_؟؟؟غلتک؟؟؟_ درس خوندن
آی کیف داره که نگو
خدا قسمت همه بکنه این لذتو بچشن که

دکتر خدافظ دوتا نقطه دال یه

سلام کوثرم که!
سلامتی! خبری نیست که :)) تو چه خبر که :دی

آقا خوبه که! این نشون میده من درس نمیخونم که :))

احسنت!
چی میخونی کوثرم که؟

بهزاد جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:03 ب.ظ

نصفش تقصیر تو بود اشتباه توضیح داده بودی من هنگ کردم
بقیه ش از
*ربطش رو گرفتی؟تصویر بالا.....
نگرفتم

من که اصلا توضیح ندادم که اشتباه بوده باشه یا نباشه :))

بیشتر تلاش کن :دی

ندا جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:43 ب.ظ http://lore.blogsky.com

هان

بهزاد شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:19 ق.ظ

تلاش کردم نگرفتم
سوادم قد نمیده به این چیزا

روش حذفی گاوس ایده‌ش خیلی ساده‌ست: «اولین درایه غیرصفر هر سطر رو بگیر، درایه‌های زیرش رو صفر کن.» این صفر کردن با اعمال سطری پلکانی انجام میشه، میاد میگه اون سطری که میخوای درایه‌های زیرش صفر شن رو فرض کن، بعد یه ضریب بساز که درایه‌ی زیر رو صفر کنه و البته میدونیم که این عمل جواب دستگاه معادلات رو هم تغییر نمیده.

بهزاد شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:29 ب.ظ

بابا روش حذفی گوس و گوس جردن و... همه بلتم
این عکسی که گذاشتی مفهومش نمیگیرم
یعنی چی روتوش قورباغه==>زرافه؟

هر تصویر از یه سری شدت نور تشکیل شده که تو یه ماتریس گذاشته شدن، همین الان اگه تو هر ماتریس دلخواهی داشته باشی و تو متلب بزنی imshow(matName,[])‎ که matName اون ماتریس دلخواه تو توی متلب هست، یه تصویر بهت نشون میده، منم همین کار رو کردم و دوتا تصویر گرفتم.
در مورد سوال دوم هم باید بگم هر عملیاتی روی تصویر، در حقیقت یک عملیات روی ماتریس متناظر با اون هست، حالا تو اگه با توجه به این مثال، بخوای هردمبیل با ماتریس برخورد کنی، احتمالا وقتی داری یه قورباغه رو روتوش میکنی، نتیجه‌ش میشه یه زرافه :دی

بهزاد یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:02 ق.ظ

ععععععععع جل الخالق!!!
چه جالب!!!
مرسی توضیح دادی حالا یکم گرفتم
خب ببین من زدم این شکله اومد:
http://s5.picofile.com/file/8115380342/matlab_imshow.jpg
فرقش با این عکس:
http://s5.picofile.com/file/8115141950/Wilkinson_Back_Black.jpg
که گذاشتی ندونستم اون قسمت آبی کمرنگ چیه قضیه ش؟اون مارمولک چیه؟معنی نقطه سمت راستی یعنی چیه؟ ببخشید گیراییم خیلی پایینه اگه اذیت نمیشی توضیح بده لطفا

اون قسمت‌ها رو برای تمایز بین دو بخش گذاشتم

بهزاد دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:48 ب.ظ



منو باش کلی فکر کردم رابطه بین مارمولک و زرافه وقورباغه بفهمم

:))

ندا دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:08 ب.ظ http://lore.blogsky.com

بازم هان ؟

چطو شده؟ :دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد